Klantverhaal22 apr 2020

AFAS

Effectief boekhouden met CHA Connect voor Clearing House Apothekers

Clearing House Apothekers wilde graag een geautomatiseerde dienst aanbieden aan haar klanten, zodat het boekingsproces van mutaties eenvoudiger en sneller uitgevoerd kan worden. Dit vraagstuk is neergelegd bij Cure4 om te kijken of er een gepaste oplossing kon worden ontwikkeld in de vorm van een applicatie.

Clearing House Apothekers (CHA) wilde het handmatige proces vervangen (dat doorgaans iteratief en tijdrovend is) om financiële mutaties te verwerken en in te boeken in het boekhoudsysteem van de apotheek.

Wat we hebben gedaan

Het vraagstuk is opgelost met de realisatie van CHA Connect. De applicatie importeert boekingsbestanden (met bijv. verkoopboekingen of declaraties) die vervolgens via een complex proces worden verwerkt tot journaalposten. Hierna worden de verwerkte journaalposten door middel van een technische koppeling geëxporteerd en ingeboekt in het boekhoudingspakket van de apotheek. Dit proces is volledig geautomatiseerd, waardoor veel tijd en geld wordt bespaard.

Wat we hebben bereikt

Momenteel heeft CHA Connect een technische koppeling met AFAS. Door de koppelingen met AFAS te implementeren, zal CHA Connect administratieve ondersteuning kunnen bieden aan alle apotheken in Nederland. We hebben een koppeling gemaakt met de Application Programming Interface (API) van AFAS, ook wel de update connector. De API houdt in dat CHA Connect mutaties genereert en deze zetten wij om naar journaalposten. Hiermee verwerken we automatisch de journaalposten in het grootboek van AFAS. We realiseren daarmee dat (tijdrovend) handmatig werk verdwijnt en volledig geautomatiseerd wordt.

Over Clearing House Apothekers

Clearing House Apothekers (CHA) is een onafhankelijke, deskundige intermediair tussen apothekers en zorgverzekeraars. Met ruim vijfentwintig jaar kennis en ervaring bieden zij verschillende diensten om de administratieve last, voor zorgverleners en verzekeraars te verlichten. Daardoor kunnen zij zich richten op de zorg voor hun patiënten en zijn ze niet belast met de financiële en administratieve afhandeling van de zorg.

Bekijk ook eens deze klantcases

Klantverhaal18 feb 2025

Hoe uitbesteding van administratie Talma Urk hielp de omzet te verdubbelen

Toen Talma Urk zelfstandig werd, betekende dit ook dat de administratie zelf geregeld moest worden. Om te garanderen dat dit soepel verliep, zochten ze contact met Cure4 voor ontzorging bij de financiële- en salarisadministratie.
Lees meer +
Klantverhaal03 feb 2025

Klantverhaal Zorggroep ’t Achterhuus

Elly Offinga (Office Manager bij Zorggroep ’t Achterhuus) vertelt ons meer over de vorm van zorg die zij aanbieden en de samenwerking met MijnZorgdeclaratie.
Lees meer +
Klantverhaal03 feb 2025

Klantverhaal Stichting Jeugddorp De Glind

Stichting Jeugddorp De Glind is een netwerkorganisatie waar ruim 20 gezinshuizen bij zijn aangesloten. We spreken met Renate Reiber, backofficemedewerker over Mijnzorgdeclaratie.
Lees meer +

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zo ben jij elke maand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de zorg! Schrijf je in