De implementatie van AFAS in een zorgorganisatie kan een behoorlijke impact hebben op de bedrijfsprocessen en de medewerkers. Van inkoop en relatiebeheer tot aan HRM en zelfs de zorgadministratie; het is onvermijdelijk dat jouw zorgorganisatie te maken krijgt met veranderende processen en procedures.
Dat geldt ook voor bedrijfsprocessen die wellicht nog niet voldoende toekomstgericht zijn georganiseerd en daardoor kwetsbaar zijn voor onvermijdbare ontwikkelingen. Zo kan je denken aan wijzigingen in wet- en regelgeving, verhoogde administratieve lasten en krapte op de arbeidsmarkt in de zorg. Daardoor groeit in hoog tempo de behoefte naar nieuwe en slimme zorgspecifieke functionaliteiten in de software van AFAS.
Cure4 ziet het implementeren van AFAS als de uitgelezen kans om de interne bedrijfsprocessen toekomstgericht te organiseren. Als erkend AFAS-partner én optimalisatiespecialist van bedrijfsprocessen in de zorg, biedt Cure4 deskundige adviezen en begeleiding bij de implementatie en optimalisatie van bedrijfsprocessen met behulp van AFAS in jouw zorgorganisatie.
De rol van HRM is steeds meer aan het verschuiven. De afdeling treedt nu veel meer op als sparringpartner rondom thema’s zoals arbeidsmarktkrapte en vitaliteit. Het automatiseren en digitaliseren van administratieve taken en werkzaamheden is nodig zodat er meer ruimte voor HRM ontstaat om effectief aan de slag te gaan met het ontwikkelen van visie en beleid. Cure4 helpt jouw zorgorganisatie bij de implementatie van AFAS HRM & Payroll.
Het implementeren van AFAS is een uitgelezen kans om jullie interne bedrijfsprocessen toekomstgericht te organiseren. Zo ontwikkelen wij slimme koppelingen, maatwerk applicaties en specifieke templates voor alle zorgsegmenten.
Lees meerOnze jarenlange ervaring op het gebied van procesoptimalisatie in de zorg en implementatietrajecten van AFAS, maakt ons de ideale partner om meer efficiency, gebruiksgemak en rendement voor jouw organisatie te behalen.
Lees meerErvaar je een tijdelijk gebrek aan AFAS-expertise door toedoen van capaciteitsproblemen of uitval van personeel? Wij bieden tijdelijke inzet van AFAS-professionals die gespecialiseerd zijn in onder andere HRM, salarisadministratie, financiële administratie en projectadministratie.
Tijdens dit gesprek wordt het inrichtingsplan gemaakt. Dit plan vormt de leidraad voor het implementatietraject en hierin is vastgelegd welke onderdelen reeds zijn ingericht en welke processen verder geoptimaliseerd kunnen worden. Het inrichtingsplan is altijd digitaal via de persoonlijke klantportal beschikbaar.
Dit is een belangrijk onderdeel in de beoordeling van de inrichting. Wij zullen regelmatig deelopleveringen doen, zodat we tijdens de implementatie al kunnen testen. Pas als alle eventuele wijzigingen en aanpassingen naar tevredenheid zijn verwerkt, zal de eindoplevering plaatsvinden.
Onze klanten worden in deze fase altijd nauw betrokken bij het inrichtingsproces. De voortgang en planning wordt altijd via de klantportal inzichtelijk gemaakt, waardoor het project van begin tot eind gemakkelijk bijgestuurd kan worden.
Dit betekent het eind van een succesvolle implementatie. Het is nu mogelijk dat je eigen medewerkers aan de slag gaan met AFAS. Wij staan stand-by om de live-gang in goede banen te leiden en de nodige support te bieden.