Klantverhaal22 apr 2020

AFAS

Effectief boekhouden met CHA Connect voor Clearing House Apothekers

Clearing House Apothekers wilde graag een geautomatiseerde dienst aanbieden aan haar klanten, zodat het boekingsproces van mutaties eenvoudiger en sneller uitgevoerd kan worden. Dit vraagstuk is neergelegd bij Cure4 om te kijken of er een gepaste oplossing kon worden ontwikkeld in de vorm van een applicatie.

Clearing House Apothekers (CHA) wilde het handmatige proces vervangen (dat doorgaans iteratief en tijdrovend is) om financiële mutaties te verwerken en in te boeken in het boekhoudsysteem van de apotheek.

Wat we hebben gedaan

Het vraagstuk is opgelost met de realisatie van CHA Connect. De applicatie importeert boekingsbestanden (met bijv. verkoopboekingen of declaraties) die vervolgens via een complex proces worden verwerkt tot journaalposten. Hierna worden de verwerkte journaalposten door middel van een technische koppeling geëxporteerd en ingeboekt in het boekhoudingspakket van de apotheek. Dit proces is volledig geautomatiseerd, waardoor veel tijd en geld wordt bespaard.

Wat we hebben bereikt

Momenteel heeft CHA Connect een technische koppeling met AFAS. Door de koppelingen met AFAS te implementeren, zal CHA Connect administratieve ondersteuning kunnen bieden aan alle apotheken in Nederland. We hebben een koppeling gemaakt met de Application Programming Interface (API) van AFAS, ook wel de update connector. De API houdt in dat CHA Connect mutaties genereert en deze zetten wij om naar journaalposten. Hiermee verwerken we automatisch de journaalposten in het grootboek van AFAS. We realiseren daarmee dat (tijdrovend) handmatig werk verdwijnt en volledig geautomatiseerd wordt.

Over Clearing House Apothekers

Clearing House Apothekers (CHA) is een onafhankelijke, deskundige intermediair tussen apothekers en zorgverzekeraars. Met ruim vijfentwintig jaar kennis en ervaring bieden zij verschillende diensten om de administratieve last, voor zorgverleners en verzekeraars te verlichten. Daardoor kunnen zij zich richten op de zorg voor hun patiënten en zijn ze niet belast met de financiële en administratieve afhandeling van de zorg.

Bekijk ook eens deze klantcases

Klantverhaal22 feb 2024

Procesverslimmer Kickstart voor WelThuis

Structurele personeelstekorten, hoge werkdruk en toenemende administratieve lasten. Dit zijn voor veel zorgorganisaties geen nieuwe begrippen. Om de optimalisatiekansen in kaart te brengen, is voor WelThuis de Procesverslimmer Kickstart uitgevoerd.
Lees meer +
Klantverhaal26 mei 2023

Stichting Trajekt gaat live met AFAS Werving & Selectie

Stichting Trajekt is op 1 maart live gegaan met de module Werving & Selectie van AFAS, nadat Cure4 al eerder bij hen AFAS ERP en HRM geïmplementeerd had.
Lees meer +
Klantverhaal11 aug 2022

Poetszorg slaat professionaliseringsslag in werving en selectie

De snelle groei van Poetszorg maakt beschikken over een goed softwarepakket voor werving en selectie noodzakelijk. Zij kozen voor AFAS, waarbij Cure4 de implementatie heeft gedaan. Lees meer over de ervaringen van Poetszorg.
Lees meer +

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zo ben jij elke maand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de zorg! Schrijf je in